Jag ska slå dig med häpnad


Publicerat: / Alla mot alla
Jag har en plan, eller snarare en plan som är väldigt otrovärdig att jag faktiskt vågar genomföra.
I min plan är jag totally gorgeous och åker ner till min gamla bekantas favoritkrog. Jag skulle sitta och spana på honom bakom ryggar och huvuden likt ett rovdjur på savannen, på jakt efter sitt byte.
Jag skulle studera honom utan att märkas av och när stunden känns rätt skulle jag gå förbi honom och medvetet fast utan att se tillgjort ut göra något utav mina karaktäristiska drag synligt precis när han har ögonen på mig och han skulle förvånat utbrista "Hej?!" för att han inte alls förvänat att se mig där.
Jag skulle spela förvånad och lite generad och han skulle följa med ut på en cigarett i den höstkyliga kvällen. Sedan skulle jag spendera hela kvällen med att försöka förföra honom och få honom i säng.
Inte för att jag vill ha honom, utan bara för att se hur villig han skulle vara och om jag skulle kunna klura ut någonting om ifall han någonsin brytt sig om mig.

Min önskan är att han har brytt sig, att det aldrig var en lögn. Och med den vetskapen skulle jag kunna må lite bättre av att jag en gång kunnat intressera någon, att jag som är så vidrig kunnat vara den som lockar någon från mitt förflutna i säng.
Jag är alltid så splittrad, men om jag kunde genomföra min plan så hade jag kunnat känna någon slags känsla av makt. Jag hade fått svar, jag hade varit giftig och syndig och jag hade kunnat stänga det kapitlet av mitt liv för jag hade inte behövt undra längre.

Men jag skulle aldrig kunna bli totally gorgeous och då är det kört. Ingen vill se på eller prata med någon som är så ful som jag. flerpersonlighetsstörning, flerpersonlighet, multipel personlighet, borderline relationer, borderline personlighetsstörning, emotionellt instabil personlighetsstörning, ips, dissociativ identitet, dissociation, identitets störning, identitetsstörning, borderline ensamhet, borderline personlighet relationer


Namn :: Alias

WWW: : URL

Det här vill jag kommentera om "Jag ska slå dig med häpnad":

Vill du spara dina uppgifter till nästa besök?



Till bloggens startsida



- Vad gör man om inte orkar andas längre?

Jag viskar ljuvt med fastetsad blick:

- Du tar ett djupt andetag och känner efter ordentligt ifall andetagen är något du kommer sakna.

Jag känner hur hennes lungor fylls till max och hur skärvorna av själen instängt skvalpar runt i venerna.

- Men om jag inte skulle sakna dem då?

Jag böjer mig fram och kysser henne ömt över pannan.

- Då vet du att du inte behöver andas längre.

Follow on Bloglovin